AliceIsabelle - My life and my problemes

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

SFB?!

Av Alice Wahlström - 24 augusti 2009 22:13

Hej bloggen!

Idag var det första dagen i skolen. Det gick bra, men var jobbigt att behöva gå upp så himla tidigt.

Vi fick reda på massa saker de första två lektionerna, bl.a så kommer vi att vara helklass på tekniken, men med två lärare. Det tycker jag är väldigt bra faktiskt, just på grund av att teknikläraren pratar bred bohuslänska - vilket han tycks tro att alla kan flytande?! Jag tycker faktiskt inte alls att han är en bra lärare, för det första så pratar han så mycket bohuslänska att jag får gissa mig till vad han pratar om, och för det andra så vet han inte vad som menas med när man säger att man inte förstår vad han säger/menar. Han förklarar på samma dialekt exakt samma gång en gång till, och frågar man igen får man precis samma svar då. Så då blir det ju att man skiter i att fråga och får gissa sig till det.

Okej, alla får prata sin egen dialekt men kan de inte försöka att prata ren svenska när de pratar inför klassen?!

Så istället för SFI, alltså Svenska För Invandrare så tycker jag att SFB "Svenska För Bohuslänningar" borde vara obligatoriskt om man har ett sådant jobb där man pratar med människor.


Nej bohuslän är verkligen inget ställe för lilla mig, men som ag sagt tidigare så är det inte så långt kvar!


Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva om längre, mer än att André förmodligen kommer hit upp på höstlovet! Det blir nog mys :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Wahlström - 8 augusti 2010 22:15

nu packar jag, flyttar imorgon!  

Av Alice Wahlström - 20 maj 2010 21:53

DUSCHEN, HERE I COME! :D

Av Alice Wahlström - 20 maj 2010 20:15


  

Av Alice Wahlström - 20 maj 2010 14:34

Tjaa bloggen! Sitter här i det åskande Hunnebostrand. Jag är ganska neutral mot åska, är inte rädd men gillar det inte heller.   Idag ska jag nog videoblogga hade jag tänkt! vad tcker ni om filmen jag laddade upp föresten? Visst är den grym...

Av Alice Wahlström - 20 maj 2010 00:05

Min video är grym, eller hur? :) Har typ tråkigt så sitter och gör filmer istället :) ...

Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards