AliceIsabelle - My life and my problemes

Alla inlägg under augusti 2009

Av Alice Wahlström - 30 augusti 2009 23:59

Hej hej, nu är jag här igen då. Jag vet - jag är kass på att blogga...

I alla fall, idag har jag ridit barbacka på bazinka ^^ det var mys.

Jag vet inte vad jag ska skriva så jag kör en liten Alice hissar och dissar!


Hiss

*Att jag har ridit idag är en hiss!

*Även att jag ska anmäla mig till ridlektioner imorgon får bli hiss.

*Att jag bloggar får absolut bli hiss! :)

*Att tiden kommer att gå snabbt nu så att det blir sommarlov och gymnasie snart.


Diss

*Att jag har fått ont i hälsenan igen är en fet diss!

*Att jag måste inse att sommaren är slut nu.

*Skolan kommer snart sätta igång på riktigt och det är diss.

*Jag har upptäckt att man inte kan ha någon header på bloggargratis och det är diss.

* Att jag är så sämst på att blogga får också bli diss!

Av Alice Wahlström - 25 augusti 2009 21:48

Förlåt för att jag e kass på att blogga, men ni är ganska kassa på att kommentera och då blir det ganska tråkit att blogga faktiskt :O

Har ingen aning om vad jag ska skriva idag...

Av Alice Wahlström - 24 augusti 2009 22:13

Hej bloggen!

Idag var det första dagen i skolen. Det gick bra, men var jobbigt att behöva gå upp så himla tidigt.

Vi fick reda på massa saker de första två lektionerna, bl.a så kommer vi att vara helklass på tekniken, men med två lärare. Det tycker jag är väldigt bra faktiskt, just på grund av att teknikläraren pratar bred bohuslänska - vilket han tycks tro att alla kan flytande?! Jag tycker faktiskt inte alls att han är en bra lärare, för det första så pratar han så mycket bohuslänska att jag får gissa mig till vad han pratar om, och för det andra så vet han inte vad som menas med när man säger att man inte förstår vad han säger/menar. Han förklarar på samma dialekt exakt samma gång en gång till, och frågar man igen får man precis samma svar då. Så då blir det ju att man skiter i att fråga och får gissa sig till det.

Okej, alla får prata sin egen dialekt men kan de inte försöka att prata ren svenska när de pratar inför klassen?!

Så istället för SFI, alltså Svenska För Invandrare så tycker jag att SFB "Svenska För Bohuslänningar" borde vara obligatoriskt om man har ett sådant jobb där man pratar med människor.


Nej bohuslän är verkligen inget ställe för lilla mig, men som ag sagt tidigare så är det inte så långt kvar!


Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva om längre, mer än att André förmodligen kommer hit upp på höstlovet! Det blir nog mys :)

Av Alice Wahlström - 23 augusti 2009 20:14

HATA BLOGGARGRATIS!!!!!!!!!!!

Damp va irriterad man kan bli -.- Hade skrivit ett jättelångt inlägg så försvinner det bara sådär :O

Har i alla fall varit i gbg med lellis i helgen, köpte massa kläder.

Här kommer bilder.


Vilka bilder är finast?

Kommentera massor!!

Av Alice Wahlström - 20 augusti 2009 23:34

FyFy Alice! Jag har inte bloggat på länge nu :o Måste skärpa mig!

Blir nog bättre nu när skolan börjar snart. Mer rutiner och sånt!

Så, vad har jag gjort de senaste dagarna då?

Inte så mycket faktiskt, varit med Lionelle :) Hon sov här några nätter.

Imorgon åker vi till göteborg! Ska gå på NRJ in the park men Emma, Johan, Oscar, Anton, Krille och Malin :)

Ska bli jättekul att träffa alla igen!! :D

Jag och Lellis ska sova hos min farmor. Det ska faktiskt bli lite mysigt!

Men innan vi ska till liseberg så ska jag och Lellis shoppa :D

Kul!


Jag känner mig inte alls peppad till att skolan börjar igen...

Bara massa prov och läxor och jobbiga lektioner.

Inte min grej det där. Det ska bli så sjukt kul att börja gymnasiet!!

Det är jag taggad till, men det är ett år kvar.


Nu har jag ingen aning om vad jag ska skriva om? Ni får ge mig lite idéer för jag är rätt tom på de nu.

Av Alice Wahlström - 15 augusti 2009 01:49

ChaCha Alliebell här :D


Håller ni inte med om att jag varit

duktig på att blogga varje dag?

I alla fall, nu sitter jag på mitt rum

med Josefine och Emma :)

Vi har haft en jättekul dag! We like husvagnar!

Hmm, det enda tråkiga var nu på kvällen

när vi träffade Jonathan och fick reda på

att han flyttar imorgon :( We'll miss you bby <3

Stackare, förstår att du inte vill

flytta till ett internat bara sådär..

Men jag och Emma kommer och hälsar på dig!

Vi kan bo i tält! :D


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva idag...

Får blogga mer imorgon!

På söndag ska jag ta nya bilder så då får ni se!


Puss&love sötnosar!

(sorry, var bara tvungen ^^)


Av Alice Wahlström - 13 augusti 2009 16:49

Vet ni vad det sämsta är med att bo i en liten ort?

Att man alltid måste passa in.

 Man får nämnligen nästan inga kompisar annars,

och populär blir man bara i drömmarna.

Jag vet detta, jag är inte som alla andra här.

Man brukar säga som så, att för att bli accepterad här

så måste man vara minst tredje generationen "stranare".

Jag är första, och jag kan intyga att det verkligen stämmer.

På våran skola är det verkligen de som

har bott här i hela sitt liv som är populära.

Jag har alltid varit här uppe,

men vi har även bott i Göteborg och mina föräldrar är därifrån.

Med andra ord - jag passar inte in.


Nu har jag som tur var kompisar ändå.

Jag är inte populär men inte mobbad heller.

Det som jag tycker är lite konstigt är

att jag får väldigt lätt kompisar på andra ställen,

men inte just här. Och vad beror det på?

Jo jag passar inte in.

I Sotennäs så passar man in om hela ens familj

har bott här ute hela livet, man är smal,

ens föräldrar jobbar på exempelvis Abba,

man har en volvo, man har en liten båt som man

kan sticka ut till öar med, man bor i en mindre villa eller lägenhet,

man pratar/förstår bohuslänska bra,

man vill gå på gymnasium i Lysekil.

Såhär bra passar jag in:

Ingen i min familj har bott här ute hela livet,

jag är inte jättesmal, mina föräldrar

jobbar verkligen inte på Abba,

vi har tre ganska utstickande bilar, vi har en stor båt

och en vattenskoter, vi bor i ett stort hus,

jag kan varken prata eller förstå bohuslänska

och har inga planer på att gå i gymnasium i Lysekil.

Faktiskt, när vi väl har flyttat så kommer

jag bara vara här på sommrarna, och när jag blir 18 så kommer jag förmodligen lämna denna kommunen föralltid.

Så mycket hatar jag sotenäs.


En annan jobbig grej här ute - vi har inga affärer öppna på vintern.

Om man vill handla kläder få man åka till torp

som ligger 1 timme härifrån med buss.

Alla affärer som har öppet här ute på vinter,

det vill säga Konsum, Shell, Deha och Hunnebokiosken

stänger 9 som senast. Det finns en restaurang öppet året om,

och de har okej mat.

Det enda posetiva med Sotenäs är sommrarna.

Då kommer folk från hela landet hit,

det är alltid folk ute och det finns fler

restauranger och affärer öppna.

Men det är verkligen det enda posetiva.


Det finns inte speciellt mycket att göra här på fritiden heller,

i alla fall inte som ungdom.

Man kan spela fotboll och rida.

Det är i stort sett det enda man kan göra här.

Men om man inte vill spela fotboll eller rida,

vad ska man göra då? Jo då måste man åka in till Uddevalla!

Hur hemskt är inte det, att behöva

åka buss i 1,5h bara för att få göra något man gillar?


Nej, det ska bli himla skönt när vi flyttar!

Om cirka 6 månader har vi nog en läenehet där!

Om det inte var för att vore väldigt dumt

för mig att byta skola sista terminen i 9an

så skulle vi lätt ha flyttat med en gång!


I alla fall, flytta inte till sotenäs.

Det skulle vara det värsta du någonsin gjort.



Haha, detta blev ett väldigt negativt inlägg.

Det visste jag ju i och för sig redan innan jag

började skriva men i alla fall.

Har ni några andra åsikter om detta eller håller ni med?

Kommentera gärna och berätta vad ni tycker!

Av Alice Wahlström - 13 augusti 2009 16:34

Förlåt för att min första inlägg kommer först nu, men jag har inte mått så bra idag.´Det började med att pappa väckte mig vid 10 och sa åt mig att lägga ett tassbadage på Enzo, han haltade jättemycket. Sagt och gjort. Sen gick jag och la mig igen, sov till klockan tre ^^ Då vaknade jag upp med en hemsk huvudvärk så jag tog en tablett och åt lite. Nu är det mycket bättre!


Om cirka en timme så ska jag träffa Emma! Min kära kusin som tyvärr bor i Göteborg. Innan dess måste jag städa på mitt rum. Jaja, det är väl bara att sätta på lite musik och sätta igång antar jag...

Jag hatar att städa. Inte alls min grej!


Denna bloggen går ganska bra för att vara såpass ny! Det är jätteroligt tycker jag. Om nu bara alla som besöker skulle kunna kommentera lite också så skulle det bli ännu bättre!


Nä nu fick jag lite bloggtorka.. Återkommer om en stund med inlägget jag lovade er igår!

Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards