AliceIsabelle - My life and my problemes

Alla inlägg under januari 2010

Av Alice Wahlström - 31 januari 2010 22:27

Nu ligger jag i sängen och skulle egentligen plugga.

Men så såg jag att det var Wallander på tv4.

Var lixom tvungen att kolla på det så nu är jag fast.


Imorgon är det skola och är inte taggad.

Inte för 5 öre faktiskt.


Jaja, vi hörs imorgon.

Bye bitches <3 

Av Alice Wahlström - 31 januari 2010 19:19

Jag kände att jag behövde lite avkopplande egentid så jag tog mig ett bad och hade ett litet hemmaspa :)

Jag gjorde en hemmagjord peeling och tappade upp ett bad.

Tvättade håret och la i en inpackning och började peela :)

Badade jättelänge och det var skönt :)


Nu ska jag fortsätta plugga!

Av Alice Wahlström - 31 januari 2010 13:01

Alltså jag har börjat med en sjukt störande grej, nämligen att vakna vid halv 6 varje natt och vara vaken ungefär en timme.

Kan verkligen inte somna om tidigare -.-'


I alla fall, idag blir det jättemycket plugg.

Ska ha fysikprov och engelskaverb x2 och musikprov på tisdag.

Inte okej!


Nu ska jag äta så hinner inte blogga mer.

Av Alice Wahlström - 30 januari 2010 19:32

Till alla dom som har typ hunduppfödningar.

Idag passade vi en valp som heter Castro.

Han är la typ 3 månader och verkligen jättesöt, men fy vad jobbigt att gå ut med honom och Enzo samtidigt.

Så cred till alla som går ut med mer än en hund samtidigt

och inte tycker det är jobbigt :P


Castro såg spöken överallt och bilar var jättefarliga monster mm..

Enzo tyckte han var ganska konstig :)


Jag tycker hundars betéende kan vara rätt så intressant.

Man brukar ju säga att man ska ignorera det dem gör fel och berämma det dem gör rätt, och jag håller nästan med.

Jag tycker att man ska vara tuff i början för att visa vilka regler som gäller och vem som lyder vem. Man måste bara tänka på att vara tuff på rätt ställen.

Man kan inte bli arg 3 sekunder för sent för då förstår inte hunden.

Man måste säga till samtidigt eller allra helst innan hunden gör något fel.

Samma sak med hästar.


Dock ska man absolut inte bli arg ifall hunden gör fel

när man försöker lära den något.

Då kommer den inte vilja upprepa samma sak som den tror att vi blev arg för och det är inte bra.

Därför ska man bara berömma när man lär in saker men annars tycker jag att man kan vara tuff.


Som Enzo, han vet precis varför jag blir arg ibland.

Förut t.ex så sa jag åt honom att stanna i hallen och inte springa med mamma upp eftersom jag skulle gå ut med honom.

Då sprang han upp i alla fall och då blev jag arg och han förstod varför och visade att  han hade gjort fel.

Han kan läsa på mina signaler och kroppsspråk när jag blir arg också.

Oftast klampar jag lite mer när jag går och

är lite mer framåtlutad och så Hmm Hmm:ar jag.


Förut så  höll jag Castro och så ville han ner så han börja naffsa mig i handen och då blev jag arg och sa till honom ordentligt,

flera gånger eftersom han inte lyssnade.

Samtidigt som jag gjorde det såg man på Enzo att han blev lite orolig och kollade på mig och mamma eftersom han förknippar mina Hmm Hmm med att han har gjort fel.


I alla fall så fick Castro betydligt mer respekt för mig efter det och gjorde inte om samma sak (på en stund).

Men han är ju faktiskt bara en valp så det gör inget att han glömmer, det viktigaste är bara att man är koncekvent och inte är otydlig med vad som är okej och vad som inte är okej.


Haha jag hade kunnat skriva hur mycket som helst eftersom detta intresserar mig, men nu räcker det :)



Av Alice Wahlström - 30 januari 2010 10:10

Känner att jag har uppdaterat väldigt kasst senaste tiden!

Skyller på att det har varit och är väldigt mycket i skolan.


Igår somnade jag runt 12 tror jag, börjar somna tidigare och tidiagare om kvällarna nu, och det känns väldigt bra faktisk!

Inatt vaknade jag runt 4 och ¨låg vaken och tänkte ända tills kvart över 6 -.-'

Det var riktigt segt.


Idag vet jag inte vad jag ska göra.

Har huvudvärk så förmodligen ingenting speciellt.

Ska ni göra nått kul?

 


Asså sorry men jag har ingen aning om vad jag ska skriva om.

Eller jo, jag har sökt nu.

Får resultatet om typ två månader tror jag?

Men bara preliminiärt.

Men berättar då vad jag sökt och vilken ordning :)


Av Alice Wahlström - 26 januari 2010 21:37

Haha hej hej bloggen.

Nu bloggar jag lite igen, för er alla.


Har fett tråkigt.

Inget att göra.

Tänkte duscha snart :P

Känner mig skabbish.


Imorgon ska jag till Plusgymnasiet och skugga.

Ensam.

Och jag har inte fått mina pengar.

Dålig stil!

Håller ni inte med om att ifall man lånar pengar

av en kompis till en speciell sak,

så lämnar man tillbaka dom när man ställer in

saken som pengarna var tänkta till?!

Så gör i alla fall jag.


Jaja, nu ska jag inte blogga mer.

Är inte riktigt på humör.


J.L

Av Alice Wahlström - 25 januari 2010 20:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

-

Av Alice Wahlström - 24 januari 2010 23:25

Lyckat Alice, lyckat.

Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards