AliceIsabelle - My life and my problemes

Alla inlägg under september 2009

Av Alice Wahlström - 30 september 2009 23:13

Med sovtiden alltså, ska gå och lägga mig om några minuter. Bara byta om och stänga ner datorn först.

Börjar bli lite trött typ.

Känenr mig inte helt bra, men kan inte missa nått nu. Verkligen viktigt att jag hänger med!

Jaja, godnatt då sötnosar! Imorgon ska jag försöka fixa ett videoinlägg, blir det bra? :)

Av Alice Wahlström - 30 september 2009 22:02

Håll med om att jag har blivit väldigt väldigt duktig på att blogga? :)

Känner mig lite mer motiverad nu ^^ Men jag kan ju inte påstå att ni är duktiga! Ni Får allt bärja kommentera mera tack!

När jag känner att antalet kommentarer matchar antalet läsare ska ni få ett inlägg med massa bilder, från de äldsta jag har på mig till de nyaste! Det var väl en bra belöning? :D Ni vill ju ha fler bilder på mig :)


Just det, Lionelle, man kan visst kolla på videoinlägget?

Det är väl bara din dator som krånglar ;)

 

Idag har jag varit i skolan, slutade halv 12. Riktigt gött! Kom hem och tog det lite lugnt, gick ut med Enzo mm. När jag var ute på promenaden fick jag sjukt ont i huvet :O Kind of migrän, med illamående och flimmer och allt.

Hmm.

Imorgon ska jag nog till vårdcentralen här i Hunnebo. Har gått hos den läkaren tidigare fast då var det en privat mottagning. Han är jättebra faktiskt! Just det, jag kanske ska berätta varför jag ska dit? ^^

Jo, mina hål i öronen är typ jätteinflammerade :o Inte kul alls! Så jag ska se om jag måste ta ut de eller om jag ska vänta lite till.


Jag är typ arg idag. På den där j*vla f*ttan Inger Hellsing!!

Jag får inte ledigt alla dagar, bara en.

Så jag tar ledigt måndag och hinner jag inte kolla runt tillräckligt

så får jag tjata på mamma så hon sjukanmäler mig.

ÅÅH! Skrikandes


Hmm vad ska jag skriva mer?

Jo, vill ni ha fler videoinlägg får ni faktiskt ta och skriva det!

Jag kräver mer kommentarer!!!

Tänkte annordna en tävling,

men vet inte vad för någon,

förslag?


Av Alice Wahlström - 29 september 2009 23:32

Gud vad härligt det är att duscha egentligen! Håller ni inte med?

Tyvärr tog varmvattnet slut idag :P men jag var ändå klar så det spelade ingen roll.

Nu ska jag kolla på Andra Avenyn på internet medan håret torkar, sen ska jag lägga mig i sängen och kanske läsa? Vet att det börjar bli sent men jag kan ju liksom inte sova!


Idag kom jag fram till att våran SYO, Inger Hellsing, är helt störd! :O Jag och Lellis ska på gymnasiemässan i Göteborg den 5-7 oktober, och då har vi prao. Jag hade pratad med min mentor, Stig Karlsson, och han sa att det var okej, men attjag skulle meddela Inger att jag skulle vara ledig. I alla fall, på engelska lektionen gick jag och Lellis dit och jag berättade att vi skulle vara lediga och bla bla bla. Hennes reaktion var inte alls som vi trodde, hon blev jättearg och började nästan skrika på oss! Hon tyckte absolut inte att man behöver gå på gymnasiemässan i tre dagar, en räcker gått! Men jag förklarade att alla mina kompisar tycker att man ska gå minst två dagar för att verkligen hinna med allt, och hon blev ännu surare. Jag är ju då sån att när jagvet att jag har rätt blir jag väldigt kaxig så jag var vääääldigt nära på att börja bråka ordentligt med henne men valde att gå därifrån istället.


Sen pratade jag med min mentor igen och då hade tydligen Inger pratat med rektiorn och sagt att hon inte tyckte det var okej att vara ledig tre dagar för det. Så började jag argumentera med Stig men vi la ner det.

När jag kom hem berättade jag för mamma och hon reagerade på samma sätt som jag!

Så nu har jag fått en lapp av henne att ge till stig, och får jag inte ledigt då får hon ringa till rektorn, och eventuellt Inger. Det som är bra är ju att mamma är butiksansvarig på shell i Hunnebo och Inger vill ju så hemskt gärna ha prao-elever där så mamma sa att om inte jag får ledigt kan hon ju säga det att de tyvärr inte vill ta emot fler

prao-elever Tungan ute

Så det blir nog gymnasiemässan trots allt!

Annars ska vi söka ledigt pga en annan anledning, typ att vi ska till danmark eller något.

Hmm, blev ett långt inlägg detta. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig :P

Men jag hoppas verkligen för kommande elevers skull att Inger slutar snart!

Det skulle vara väldigt kul om hon läste detta måste jag säga xD


Nä, nu blir det AA och sen sängen!


Av Alice Wahlström - 29 september 2009 21:53


Vet att det är ganska fail, men det var mitt första så jag lovar att de blir bättre!

Vad vill ni att jag ska prata om?

Av Alice Wahlström - 29 september 2009 08:34

Hej hej bloggen och alla underbara läsare! :)

Nu är klockan då som sagt halv 9,

i vanliga fall hade jag börjat mina lektioner vid den här tiden

men idag har vi sovmorgon! Riktigt gött.

Och imorgon slutar vi halv 12, ännu bättre!

Pappa är inne och duschar, ska sen köra mig till skolan.


Hmm, vad händer idag då?

Jag har faktiskt ingen aning!

Ska ut med Enzo när jag kommer hem i alla fall ^^

Jag ska nog inte vara med nån idag, har so prov imorgon!



Idag har jag faktiskt ansträngt mig lite med min look!

Är faktiskt ganska nöjd :)

Har ett par vita leggins från Bennetton, ett gina-linne,

en t-shirt me coolt mönster

också från gina och ett par platåskor från typ DinSko?

Me like! Idag satte jag i en extensions till,

alltså en av mina clips delar.

Det blev fint! Och jag har snelugg,

och sminket går i svart

och ett lite bronsaktigt läppglans.

Ni ska få se bild strax! :)

Hur ser ni ut idag? Tell me!

 

 


  

Lite fail bild, men man ser min frisyr och smink hyffsat i alla fall.

Av Alice Wahlström - 29 september 2009 00:30

I år är det ju 94orna som går i 9an och ska snart välja till gymnasiet. Jag som då själv går i 9an har väldigt mycket funderingar över detta. Vilken linje man ska välja, på vilken skola mm..

Sälv har jag väldigt många skolor att välja mellan, men bara två linjer jag funderar på. Fram till 9an var jag helt säker på vilken skola och vilken linje men nu när det verkligen är allvar så har jag ändrat mig lite. Jag tänker så att det absolut viktigaste är att få med de ämnen jag behöver för högskolebehörighet, och att ha kul! Jag vill inte tänka tillbaka på min gymnasietid och tänka att - fan jag borde inte tagit samhäll.

Jag känner mig samtidigt pressad att få bra betyg.


Jag ser inte bara fram emot gymnasiet, jag är även ganska nerös. Jag ska ju liksom flytta ifrån allting. För de flesta är inte gymnasiet en så stor förändring. Jag därimot ska lämna Hunnebo där jag bott nästan hela mitt liv, och flytta till göteborg vilket blir en ganska stor förändring bara det.

Tänk om jag inte få några kompisar - vad gör jag då?

Förhoppningsvis händer inte det men man vet ju aldrig :P


Men samtidigt ska det bli så sjukt kul! Ser verkligen fram emot det!! Jag verkligen älskar gbg och det kommer nog bli himla kul att bo där. Ser även fram emot gymnasiet, gillar ju inte högstadiet direkt så det kan ju faktiskt inte bli sämre.


 Gud nu får jag ångest, ska upp vid typ 8 så :O Måste sova!!

Glöm inte kommentera!! Vill veta vad ni tycker är intressant att läsa om så jag får lite ideer! För det har jag verkligen inte nu...

Nej nu ska jag sluta. Godnatt sötnosar <3


Av Alice Wahlström - 28 september 2009 20:13

Hm, som ni säkert förstår av rubriken så är jag sjuk idag. Magsjuka är inte så mysigt kan jag tala om!

Har typ bloggtorka, så det är därför ni inte får så många inlägg. Men jag försökre blogga när jag får lust typ.


I alla fall så har det inte hänt så jättemycket på senaste tiden. Jag ställde ut enzo (min hund) den 19 september och det gick väldigt bra :) Är jättenöjd över hans insats, även fast min inte var den bästa. Jaja, det var ju faktiskt första gången.

Han blev i alla fall bim och det är ju bra :)


Hmm, vi har prov i so på onsdag som jag inte tänker göra, jag menar jag har inte pluggat nånting och det är ett såpass stort prov. Men min lärare där är rätt så cepe och ja kmr säkert inte kunna pfå högre än g om jag gör det i efterhand :S


En roligare sak var i lördags när jag och Lellis hade en liten photoshoot på askums gamla kyrkogård! Jag lekte modell och hon var fotograf ^^ Ni ska få någa smakprov alldeles strax, säg vad ni tycker!


Har ni följt "kändisdjungeln" på tv4? Jag måste säga att det var ganska dåligt med jag kollade ändå. Tyckte i alla fall att rätt person vann! Haha ^^ Vem gillar inte KP liksom?


Blablabla.. Skriver inte om något intressant direkt. Nästa inlägg ska nog handla om gymnasieval.

Puss AliceIsabelle



              

Va ju tvungen att ta med en bild på min älskade Enzo <3


By the way så är alla bilder oredigerade

Av Alice Wahlström - 20 september 2009 22:30

Är faktiskt väldigt lat just nu, alltså jag pratar om att blogga.

Jag har inte bloggat på evigheter och inte haft något behov av det heller :S

Jag är typ väldigt trött så ska sova nu,

men tänkte be er att kommentera den nya designen. Är den bra eller dålig? :D

Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards