AliceIsabelle - My life and my problemes

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Alice Wahlström - 9 januari 2010 23:15

Hmm, ja det är frågan som alla ställer sig.

Är Alice Isabelle Wahlström bortskämd?


Jag har kommit fram till att det finns två betydelser med bortskämd.

Den ena är att man får väldigt mycket saker av sina föräldrar och den andra är att man har det bättre ställt än andra.


T.ex så är inte jag en sån som får allt jag pekar på.

Dock så har vi fina bilar och ett stort hus mm.

Därför uppfattar andra mig som bortskämd.

Det försvinner oftast när man lär känna mig så det är ju bra.


Andra får gärna uppfattningen om mig att vara en bortskämd bitch. Vilket jag faktiskt inte är.

Jag kan ju inte hjälpa vad vi har för bilar t.ex.?


Bortskämd på det andra sättet är jag väl till en viss grad.

Men det tror jag att alla ensambarn är, mer eller mindre.


Det jag menar är att bara för att vi har en ferrari och ett stort hus betyder inte det att ni har rätt att dömma mig för att få allt jag pekar på.

För det är faktiskt inte så, vilket ni skulle märka om ni gav mig en chans.


Jag har insett att i en såpass liten kommun som sotenäs så är det väldigt mycket svartsjuka. Det är en av anledningarna till mitt rykte om att vara bortskämd. Folk vågar helt enkelt inte ge mig en chans.

Vissa vågar! Och dem ska ha cred.


T.ex Delise, våran vänskap började med att gå ut och gå med hundarna tillsammans.

Hon berättade att hon inte gillade mig till en början eftersom en av hennes kompisar inte gillar mig.

Sen bestämde hon sig för att ge mig en chans och vi var riktigt bra kompisar ett tag! Är fortfarande rätt bra vänner tycker jag i alla fall.


Man brukar ju säga att man inte ska dömma hunden efter håren.

Det gäller även i detta fallet.

Ge folk en chans.

Trivs ni inte så fine. Då har ni åtminstone försökt.


Ibland så hänger de olika bortskämdhetsgrejerna ihop tycker jag.

Det beror lite på.

Oftast hänger ju att man får mycket grejer ihop med att ens föräldrar har mycket pengar och därför har ma det också bra ställt.

Eller så får man allt man pekar på som tröst typ.

Eller vad jag ska kalla det.

Typ ifall ens föräldrar är knarkare eller alkolist så försöker de ibland köpa kärlek genom presenter.



Vad tycker ni om detta?


Av Alice Wahlström - 9 januari 2010 22:25

Hej igen bloggen :)


Som sagt så är jag hemma från Göteborg nu.

Imorgon ska jag förmodligen vara med Lellis, mys!


Jag kom precis fram till att jag behöver ytterligare ett kodord. Eller så behöver jag ett annat system.

Haha ^^


På måndag börjar skolan igen.

Fuck.

Är inte det minsta taggad.

Dock är jag taggad som fan på att åka utomlands!!

Blir nog ingenting på sportlovet eftersom jag ör enbart ute efter att bli brun och kanarieöarna är inte så solsäkert.

Så det blir kanske Italien i maj i stället ;D

Där har jag heller aldrig varit så det blir nog roligt :)


Men som sagt. Ruskigt otaggad till skolan..

Men detta halvåret går nog fort faktiskt!

Lixom, detta blir mitt sista år med 9e, sista året i grundskolan och sista året som heltidboende i sotenäs.

Det känns helt sjukt!


Är så himla glad att det snart är dags med gymnasie och allt.

Är nervös faktiskt :)

Men innan dess väntar ett långt skönt sommarlov :D



 Vet ni vad jag tycker är helt sjukt?!

Typ alla mina killkompisar har ruskigt dålig smak på tjejer!

Asså nej, de borde lyssna på mig när jag säger att de har dålig smak, men medans de är tillsammans med den fula tjejen håller de inte med. Sen när de inser vilken äcklig och skabbig tjej de varit tsm me så erkänner dom att dom har dålig smak ^^  Men alla vet att jag är den enda snygga tjejen dom känner ;)

Haha <3men tack för att ni finns killar :)

I need you <3

Av Alice Wahlström - 9 januari 2010 21:59

Vad säger ni?

Vill ni höra resultatet eller? ^^


I alla fall så tänker jag berätta nu xD


V åkte till Göteborg igår, var framme runt halv 6.

Vi tog bussen upp till Götaplatsen och hämtade lite kinamat på Göteborgs lätt bästa kinakrog :D Ming heter den, ligger typ på Jejjersgatan tror jag?

I alla fall så hämtade vi mat där.

Dom killarna som tog emot min beställning drev lite med mig ^^

Det var lite kul :P

Jag skulle få stekt potatis med vitlökssås till min mat sa dom ;P


I alla fall så kom fram till lägenheten och åt.

Sen kollade vi lite på TV och jag tvättade håret och så.

Det var lite mys ^^

Sen kunde inte jag somna, tänkte för mycket.

Somnade väl vid 2 eller något.


Nästa morgon, alltså idag gick vi upp kvart över 6 och åt lite frukost (för min del en yalla drickyoughurt och ett glas juice".

Tog på mig lite kläder, min kavaj, en svart polotröja och mina bennetton jeans.


Sen gick vi ner till svenska mässan, som ligger inte alls långt ifrån lägenheten.

Lägenheten ligger i Johanneberg, går man ner för en backe är man på eklandagatan och följer man eklandagatan så kommer man ut vid universeum. Så vi var framme vid svenska mässankvart över 7 ungefär.

Då gick vi in och gjorde vetrinärbesiktning och sånt.

Sen in och leta upp våran ring och börja borsta och fluffa upp pälsen.


Jag tycker det är lite chockerande hur seriösa vissa är med utställningarna.

Lixom, jag och mamma hade med oss en ryggsäck med Enzo's grejer och det klarade vi oss bra på.

Medans vissa andra, som åker runt hela sverige och i vissa fall världens för att ställa ut sina hundar har med sig stora burar med hjul och typ 20 olika borstar och kammar och kardor.

Några hade med sig en fotograf också.


Det är helt stört.

Vi pratade med en som stog bredvid oss medans vi väntade på att det skulle bli min tur.

Han berättade om en sån lydig hund dom hade haft.

Men eftersom han blev för stor så sålde e honom!

Lixom, hur fan kan man sälja en hund för att det är för stor för att vara perfekt? Jag skulle aldrig klara det.


I alla fall, så gick vi in, jag var först i våran grupp.

Jag gick med honom och han skötte sig bra, travade så fint. Lyssnade på mig.

Sen upp på bordet och låta dommaren kolla på honom.

Enzo gillar inte riktigt att stå på bord, och han gillar heller inte när främmande personer ska ta på hans pung xD

Men vem fan hade gillat det egentligen?


I alla fall så fick han en tvåa vilket jag är väldigt nöjd med!

På kritikpapret stog det bara massa bra grejer, förutom för hög svans och att jag ska ställa honom lite bättre.

Men både grejerna är saker jag vetat om och helt enkelt inte brytt mig om.

Men nu ska det bli andra tag!

Vi ska allt bli bättre så att vi får våra cert :D


Efter att jag ställt honom så gick vi runt och kollade lite på alla äfferer elelr vad man ska säga.

Väldigt mycket olika grejer fanns det.

I alla fall så träffade vi en vi känner, och han berättade en jättekul nyhet :D

Kanske inget jag ska gå ut med här, känns lite för privat för det.


När klockan var 12 så gav vi upp.

Jag var helt slut eftesom alla nervousitetsspänningar släppt mm.

Vi gick hem till lägenheten och jag la mig i sängen och sov i nästan tre timmar :P

Men inte så konstigt, sov inte mycket på natten och var väldigt nervös.


Är i alla fall väldigt nöjd med resultatet.

Kunde inte gått mycket bättre faktiskt.

Jag gjorde detta endast för erfareheten och för att det var kul! :D


I alla fall så åkte vi tåg hem och pappa hämtade oss i munkedal.

Tågresan har nog aldrig gått så snabbt förut. Alltså psykiskt xD

Den tog 1 h 40 min som den brukar men kändes som 5 min.


Kom i alla fall hem runt 9 men har inte orkat sätta mig och skriva allt det här innan dess.


Bloggar mer snart bitches <3 



Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards