AliceIsabelle - My life and my problemes

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Alice Wahlström - 7 januari 2010 23:34

Tänkte prata lite om det heta ämne äkta päls.

Själv tycker jag att det är hemskt med äkta päls!

Man använder bara inte t.ex vargpäls enbart för att göra en pälsjacka.

Då betalar jag hellre lite mer för en jacka med syntetpäls.


Tycker så synd om alla de djur som dödas enbart för att någon liten unge ska få en t.ex Sveajacka med äkta pälskrage.

För Svea använder äkta päls till alla sina jackor.

Inte alla som vet eftersom de är relativt billiga.

Men så är det.


  


Tycker det är jättehemskt att ett så fint djur som coyoten på bilden ovan, ska avlivas bara för en ful jacka!

För helt ärligt så tycker jag att pälsjackor är bland det fulaste som finns.

På kragar är det väl okej, inte det snyggaste men det funkar.

Har själv en jacka med pälskrage , dock inte äkta päls.

Man har ju inte så mycket val när man ska köpa sig en jacka.

Finns ju nästan enbart jackor med pälskrage.


  

Håller ni inte med om att det är fult med jackor helt i päls?


Det känns lite som att de som har sådana jackor som bilden ovan är lite wannabe rika.

Lite som "Hej, här kommer jag med min svindyra jacka i äkta päls, jag är såååå rik och snygg.". Usch.

Det finns ju hur mycket annat snyggt som helst!

Fattar inte varför man väljer en ful jacka när det finns så mycket annat.

Men detta är ju bara mina åsikter, som jag har rätt att uttrycka.


En del tycker det är hemskt beroende på djuret.

T.ex att råttor kan man ju använda för dem

kan man ändå inte utrota och dem är skadedjur.

Jag tycker inte så.

Jag tycker att det är hemskt att döda ett djur

för att enbart använda pälsen, oavsett vilket djur det är.

Okej att det är mer hemskt om man har vargpäls

eller minkpäls än om man har råttpäls, men ändå.

De är också djur.

Djuren har inget va, därför måste vi människor

stå upp för deras rättigheter.

Även råttor.


Av Alice Wahlström - 7 januari 2010 20:46

Hej igen!


Måste erkänna att jag har blivit duktig på att uppdatera, right? :D

Har inte så mycket roligt att skriva om, har inte hänt så mkt.

Dock blir det förmodligen ett stort inlägg om My Dog!



Just det, jag var ute och gick med Emma förut!

Det var mysigt, men riktigt kallt på slutet.

Det är inte så kallt egentligen,

bara det att det blåser och snöar så man blir ju blöt.


Vi gick till Hästedalen och busade med Enzo och tog kort :)

Mysigt var det!

Fler sånna dagar vill vi ha!

Dock med lite bättre väder...


Ikväll ska vi ha lite hundvård.

Han måste ju vara en fin liten

vovvsing när han ska ställas ut!


Vi åker tåg till Göteborg imorgon.

Bättre att ta tåget för det är smidigare

eftersom det är så mycket snö och halt.

Får väl se hur det går för Enzo att åka tåg.

Haha ^^

Men det ska nog gå bra tror jag väl :)


Nu måste ni bara lova att hålla tummarna för mig på lördag.

Vet att jag sa det förut men jag kommer behöva det :P


Nu ropar mamma på mig :P

Hon vill väl att jag ska äta lite.

Fast det är inte gott så skiter nog i det x)

Tog lite flingor istället ^^


Men, nu ska jag äta klart och sen bada min gris.

Vi hörs senare.

Bye bitches :*


Av Alice Wahlström - 7 januari 2010 14:59

Som jag skrivit förut får vi idag börja söka till olika gymnasieskolor.

Jag ska nog inte söka förensden 24 januari.

Har några skolor till jag vill kika på.


De skolor jag funderar på är:

  • Plusgymnasiet - Stylist
  • Realgymnasiet - Stylist
  • Burgården - Stylist
  • International It Collage of Sweden
  • Internation High School of the Gothenburg Region

De två sista skolorna är som ni förmodligen förstår väldigt mycket engelska.

Påt International så läser man upp till Engelska E, och har möjlighet att studera utomlands under gymnasietiden.

IHGR är en skola med all undervisning på engelska.


Alltså blir det antingen stylist eller engelska för mig.

Hade man kunnat kombinera båda hade det underlättat extremt för mig.


Fördelar med stylist:

  • Jag får praktisera mycket
  • Göra sånt jag tycker är kul
  • En yrkesförberedande linje
  • Blir duktig på att styla

Nackdelar med stylist:

  • Enbart tjejer
  • Jag blir inte så allmänbildad
  • Inte så mycket engelska

Fördelar med engelska:

  • Jag blir riktigt bra på engelska
  • Jag har större chanser att få jobb
  • Jag får möjlighet att studera utomlands
  • Blandade klasser
  • Får bli riktigt bra på något jag tycker om
  • Engelska är viktigt

Nackdelar med engelska:

  • Jag kombinerar inget intresse med skolan
  • Ingen yrkesförberedande linje
  • Kanske inte så kul?

Ja, det är detta jag funderar på för tillfället.

Har ni gått eller går på någon av alla skolor jag nämnt, inte bara i detta inlägget, så hör gärna av er med fördelar/nackdelar!

Vill väldigt gärna höra andras åsikter :)


Nu ska jag äta, sen gå på en riktigt långpromenad med Emma! :D

Av Alice Wahlström - 7 januari 2010 14:15

Idag är dert den sjunde januari tvåtusentio.

Idag är det den första dagen vi 94:or får börja söka in till gymnasiet.

Jag är faktiskt nervös!

Ska passa på att läsa lite mer om de olika skolorna jag funderar på och senare skriva lite om de här på bloggen.

Förhoppninsvis kanske någon av mina söta läsare har gått eller går på någon av skolorna och kan ge mig en uppfattning om hur det är :D


Det jag vill under min gymnasietid är att få riktigt roligt.

Alla säger att man ska inte göra som alla andra och gå samsam, för det är inte kul. Man ska göra något man verkligen är intresserad av så att man får bra betyg, istället för att läsa något tråkigt och inte få så bra betyg.

Visst, det är logiskt. Men i många fall tänker man inte logiskt.


Jag har hela tiden trott att jag ska läsa samhäll, gärna på samskolan.

Men nu blir det föhoppningsvis och förmodligen inte så!


De skolorna jag var jäteintresserad av förut var t.ex

Samskolan, LM Engström och Vittra.

Vittra har jag lagt ner hel. Tycker helt enkelt inte det verkar som någon bra skola.

LM Engström har jag också lagt ner eftersom den har kristen profil.

Samskolan är inte helt nerlagd. Ska kanske söka dit. Får se :)



I alla fall så vill jag hitta på något med Lellis idag.

Gärna ta kort med Enzo eller så!

Det är så fint väde, dock väldigt kall.


Imorgon åker jag till Göteborg!

Ska ställa Enzo på lördag.

Börjar bli lite nervös känner jag.

Är trots allt en väldigt stor tävling,

och våran första officiella.

Jag hoppas på att Lellis följer med och fotar oss lite.

Annars får mamma fota och ja, det brukar inte sluta så bra.

Så nu tycker jag att ni får hålla tummarna för mig!

I så fall kanske ni får se några Enzo avkommor snart? ;)




Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards