AliceIsabelle - My life and my problemes

Alla inlägg under januari 2010

Av Alice Wahlström - 7 januari 2010 14:59

Som jag skrivit förut får vi idag börja söka till olika gymnasieskolor.

Jag ska nog inte söka förensden 24 januari.

Har några skolor till jag vill kika på.


De skolor jag funderar på är:

  • Plusgymnasiet - Stylist
  • Realgymnasiet - Stylist
  • Burgården - Stylist
  • International It Collage of Sweden
  • Internation High School of the Gothenburg Region

De två sista skolorna är som ni förmodligen förstår väldigt mycket engelska.

Påt International så läser man upp till Engelska E, och har möjlighet att studera utomlands under gymnasietiden.

IHGR är en skola med all undervisning på engelska.


Alltså blir det antingen stylist eller engelska för mig.

Hade man kunnat kombinera båda hade det underlättat extremt för mig.


Fördelar med stylist:

  • Jag får praktisera mycket
  • Göra sånt jag tycker är kul
  • En yrkesförberedande linje
  • Blir duktig på att styla

Nackdelar med stylist:

  • Enbart tjejer
  • Jag blir inte så allmänbildad
  • Inte så mycket engelska

Fördelar med engelska:

  • Jag blir riktigt bra på engelska
  • Jag har större chanser att få jobb
  • Jag får möjlighet att studera utomlands
  • Blandade klasser
  • Får bli riktigt bra på något jag tycker om
  • Engelska är viktigt

Nackdelar med engelska:

  • Jag kombinerar inget intresse med skolan
  • Ingen yrkesförberedande linje
  • Kanske inte så kul?

Ja, det är detta jag funderar på för tillfället.

Har ni gått eller går på någon av alla skolor jag nämnt, inte bara i detta inlägget, så hör gärna av er med fördelar/nackdelar!

Vill väldigt gärna höra andras åsikter :)


Nu ska jag äta, sen gå på en riktigt långpromenad med Emma! :D

Av Alice Wahlström - 7 januari 2010 14:15

Idag är dert den sjunde januari tvåtusentio.

Idag är det den första dagen vi 94:or får börja söka in till gymnasiet.

Jag är faktiskt nervös!

Ska passa på att läsa lite mer om de olika skolorna jag funderar på och senare skriva lite om de här på bloggen.

Förhoppninsvis kanske någon av mina söta läsare har gått eller går på någon av skolorna och kan ge mig en uppfattning om hur det är :D


Det jag vill under min gymnasietid är att få riktigt roligt.

Alla säger att man ska inte göra som alla andra och gå samsam, för det är inte kul. Man ska göra något man verkligen är intresserad av så att man får bra betyg, istället för att läsa något tråkigt och inte få så bra betyg.

Visst, det är logiskt. Men i många fall tänker man inte logiskt.


Jag har hela tiden trott att jag ska läsa samhäll, gärna på samskolan.

Men nu blir det föhoppningsvis och förmodligen inte så!


De skolorna jag var jäteintresserad av förut var t.ex

Samskolan, LM Engström och Vittra.

Vittra har jag lagt ner hel. Tycker helt enkelt inte det verkar som någon bra skola.

LM Engström har jag också lagt ner eftersom den har kristen profil.

Samskolan är inte helt nerlagd. Ska kanske söka dit. Får se :)



I alla fall så vill jag hitta på något med Lellis idag.

Gärna ta kort med Enzo eller så!

Det är så fint väde, dock väldigt kall.


Imorgon åker jag till Göteborg!

Ska ställa Enzo på lördag.

Börjar bli lite nervös känner jag.

Är trots allt en väldigt stor tävling,

och våran första officiella.

Jag hoppas på att Lellis följer med och fotar oss lite.

Annars får mamma fota och ja, det brukar inte sluta så bra.

Så nu tycker jag att ni får hålla tummarna för mig!

I så fall kanske ni får se några Enzo avkommor snart? ;)




Av Alice Wahlström - 6 januari 2010 22:53

Hej hej!


Nu sitter jag här vid datorn igen.

Har varit med Emma en stund.

Vi såg på Wallander - Läckan.

Den har jag sett förut men ändå bra :)

Dock blir ju jag så himla rädd för sånna filmer.. xD

Och nej, nu ska du inte mobba mig din korta lilla tönt :P

Haha ^^


Berättade jag att jag träffade Lellis i stan förut?

Om inte, så gjorde jag det! Och åt med henne och hennes mamma plus några till på en restaurang :) Åt kyckling och det var jättegott :)


Nej, nu tror jag att jag ska gå och tjocka mig med panacotta och hallon :D

det är inte ens speciellt onyttigt ^^

Och jag förstår faktiskt inte folk som typ får damp

om dem gått upp typ ett kilo -.-

Lixom, hur svårt är det att gå ner det igen?

Man lever bara en gång!

Då ska man fan ha kul och göra det man vill!

Inte fan ska man tänka på sin vikt hela tiden.

Mycket viktigare att man gör saker man tycker om

och äter det man tycker är gott.

Sen är det inget fel med att vara medveten,

men vem är inte det i dagens samhälle?

Ta mig t.ex Jag är 15 år och kan faktiskt säga att jag har gjort ganska mycket på mina 15 år.

Jag fick mitt första pass när jag var 7 månader, och har varit i spanien sammanlagt 11 gånger tror jag. +- 1 gång.

Jag har varit i Spanien, Portugal, Thailand, Florida, Brasilien och såklart Dannmark och Norge, med de räknas knappt. Sen har jag förmodligen glömt nått land. Men det är ganska många länder för att vara 15 år.

Sen så har jag flugit paragliding och traik.

Jag har gjort mycket kul i mitt liv :)

Hur många åker t.ex 90 mil för att träffa en man bara känt på internet?

Det var faktiskt en kul resa!

Jag gillar att hitta på saker.

Jag åker ofta ner till Göteborg, och bor antingen i lägenheten eller hos farmor eller något. Bara för att komma hemifrån ett tag.

Älskar det!


Nu har jag kommut ifrån ämnet, men det jag ville få sagt var att jag hade inte haft hälften så kul om jag hela tiden tänkt på min vikt eller liknande!

Man kan ju alltid träna lixom.Hur kul hade det varit utomlands om man inte åt precis exakt det man var sugen på? I brasilien åt jag typ två glassar om dagen ^^ Bara för att jag ville, och inte fan gick jag upp av det. Man rör ju sig hela tiden lixom.


Skitsamma ^^ Nu ska jag ta på mig lite mera kläder och träffa emma och emma!




Av Alice Wahlström - 6 januari 2010 17:34

Hej mina söta små älsklingsbloggläsare! :D

Alice är på bra humör idag ^^

Kom hem från Göteborg idag! Sen stack vi upp till mormor som fyller år och åt middag.

Nu ska jag strax träffa Emma m.fl och vi ska väl kolla på film här hemma antar jag.

Ska ta lite bilder förhoppningsvis :) Ska även ta lite bilder på mina nya kläder, men måste få mer minne på datorn först!


Men nu ska jag rasta Enzo.

Bye bitches <3

Av Alice Wahlström - 4 januari 2010 23:43

Mina gästlösenordsskyddade inlägg är helt enkelt att jag inte vill att min blogg ska bli  någon tråkig deppblogg :P Utan rolig me mkt bilder och så :)

Plus att jag hellre snackar skit om folk för mig själv än för alla läsare xD

Jag är sån att när jag är arg/ledsen eller nått sånt så vill jag skriva av mig och gör helst inte det öppet :) Men om ni frågar snällt kanske ni får det :*

Av Alice Wahlström - 4 januari 2010 23:17

HAHAHAHAHAHA seriöst, fyfan va ja skrattade. Seriöst.

HAHAHA, fan va mogna ni/du är då :P Hur gammal är du/ni egentligen?

Jävligt korkade i alla fall ^^ Till och med blonda lilla jag vet att man kan kolla upp ip adresser ^^

Och jag är en skam för blondiner? HAHAHA, vet inte hur många gånger jag fått höra att jag är den snyggaste och sötaste blondinen dom sätt :)

Är stolt över att vara blondin :D


Men, nog om det :) Du/ni vet vem/vilka jag pratar om så ni kan ta åt er ^^


Idag har jag inventerat hela dagen.

Segt som fasen men man tjänar ju pengar i alla fall (Y)

Imorgon ska jag till göteborg och sova på Scandic Crown!

Mysigt :)

Måste packa ikväll kom jag på.


Ska försöka att ta massa nya bilder så ni får nått kul att kolla på ^^

Och kom ihåg, det är helt frivilligt att besöka min blogg :D

Ska i alla fall ta med mig kameran till gbg, sen vet jag inte om det blir så mycket bilder.


Hmm, vad händer mer på lovet då?

Ingen aning faktiskt.

Eller ni vet ju redan, menade mer att

inget mer är bestämt :P

Jag ska våldgästa Lellis och kidnappa henne

den lilla schweizernöten som inte svarat

på mitt fina mejl på facebook :o xD


Idag fick jag mina gymnasiepapper!

Är typ massa nervös.

Men det ska nog bli kul att läsa stylist och bli ännu bättre påa tt sminka och styla! :D Själva idén till att läsa stylist kom när jag på förra nyårsafton fick så himla mycket komplimanger om min sminkning :)

Får ofta höra att jhag är bra på att sminka och styla faktiskt ^^

ANtar att det kommer med tiden. Dock inte för alla xD

Nej - jag syftade inte på någon speciell, mer på dem i allmänhet som inte kan sminka.


HAHA Lellis, kommer du ihåg när jag sminka dig till fjortis och du sminka mig som "moviestar" :D Haha ^^ Du passa asbra som fjortis xD

Och vem skulle inte vilja se mig på vita duken? ;)



Rättelse

Jag menade inte att Agnes Carlsson är dålig.

Jag lyssnar också på henne iblnad.

Men tillsammans med Måns, som jag hatar blir det inte bra.

 

Vad finns det mer att skriva idag?

Jag vet inte riktigt.

Mer än att jag kommer vara helt slut imorgon :P



  

Av Alice Wahlström - 3 januari 2010 22:53

Hejsan bloggen! Allt bra med er läsare?


Själv mår jag nog ganska bra!

Ska gå och lägga mig så fort jag bloggat klart faktiskt.

Ska gå upp tidigt och inventera på shell imorgon.


I övermorgon åker jag till göteborg och bor på hotell!

Väldigt trevligt.


Idag har jag inte gjort så himla mycket faktiskt.

Vaknade halv två och stack upp till mina kusiner vid typ 3.

Fotade lite när dem red och sen fick de sina presenter.

Hoppas det var uppsakttat!


Sen kom pappa och hämtade mig och Enxo,

så stack vi hem och jag gjorde inte så mycket.

För en stund sedan kollade jag på lite bilder

från Martin och Lindas bröllop!

Otroligt roligt bröllop och hur fint som helst!

SKulle gärna göra det igen.

Och NEJ emma och ni andra :P Inte pga det. xD


Börjar bli lite smått nervös inför My Dog nu!

Men ska i vilket fall som helst bli riktigt roligt!


Lellis kommer hem på tisdag och jag sakar henne fan!

Sen kommer Emma och Amanda hit på onsdag

så ska väl träffa  dem också :)


Snart börjar skolan igen.

Är inte pepp för 5 öre.

Jag är därimot pepp på att börja träna ordentligt nu!

Ska faktiskt bli nice att komma igång lite.

Tänkte gymma/simma och typ gå på pilates eller yoga!

Lellis, räkna med att du ska vara med.


det var nog allt för idag sötnosar, looovar att ni ska få bilder

så fort jag kan ladda över till datorn igen!

Gör jag det nu kraschar min dator.


Puss bitches <3


Av Alice Wahlström - 3 januari 2010 01:47

Hej igen bloggen ^^

Det blev visst ett blogginlägg till :P

Klockan är ungefär 10 i 2 och jag ska snart sova.

Kom på att jag är 3 cm längre än vad jag trodde.

Är tydligen 178 istället för 175.

Mätte mig mot linda idag och hon är exakt 179,5 och jag är inte mkt kortare än henne :P

Jag hade inte krympt :'(

HAHA nej då, man krymper ju oftast inte vid 15 års ålder.

Jag vill vara kort!! fast det skulle jag inte vara om jag var 175 heller i och för sig.

jag vill vara 165 istället.

varför kan jag inte få varadet?

Det borde bara vara modeller som får vara långa.

resten borde vara korta.

Alla borde vara smala och korta, förutom modeller.

Haha, som ni säkert märkt är detta inte speciellt

seriöst xD

jag är typ trött och flummit ^^

HAHAHAHAHAHAHAHA

Nej nu ska jag skuta :D

Woho ^^

Jag camr med Jimmy och han tkr ja ser ut som en studentflicka, och jag tycker jag ser ut som en flygvärdinna ^^

Så lyssnar jag på bögmusik, agnes carlsson och måns zelmerlöw .___.

HAHAHA

Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards