AliceIsabelle - My life and my problemes

Alla inlägg under augusti 2009

Av Alice Wahlström - 12 augusti 2009 23:59

Hej igen allihop, nu ska jag snart gå och lägga mig. F*n va skönt det ska bli säger jag bara! Jag sitter här och fryser, så det ska bli himla mysigt att få krypa ner i min varma säng med mitt stoooora duntäcke!


Tänkte somsagt var bara säga godnatt, alla ni som är vakna får sova så gott.

Imorgon ska jag nor vara med min kompis Lellis, vi ska ta massor med bilder! Lovar att de dyker upp här så småningom.

Jag vet ju att ni vill ha mycket bilder på mig ^^ Det är i alla fall så ni har röstat!


Godnatt och sov gott alla bloggläsare!

Av Alice Wahlström - 12 augusti 2009 22:48

Hallojsan!

Idag har jag varit ute med båten nästan hela dagen!

Det började med att jag och pappa tog sunseekern

och brännde ut till grötö och hoppade lite på vågorna där,

sedan åkte vi genom sotekanalen och tillbaka.

Efter det åt vi ganska god mat på Bella Gästis, tärnad oxfilé,

klyftpotatis och bea!

Sedan kom Alexander och Joachim Lundin så åkte vi ut till

grötö ännu en gång och hoppade ännu mer!

Sedan släppte vi av Jocke vid Kanten,

han skulle ringa ett viktigt samtal - jag kan dock inte säga vad det handlar om än eftersom det finns en yttepytte jätteliten chans

att en person som absolut inte ska få veta något läser detta!

Sedan drog i alla fall jag, pappa och Ackan till bryggcafét

i Bovall och åt lite där.

Vi blev sittandes där några timmar och sedan åkte vi hem igen.

Det var min dag det! Hur har eran varit?


Nu ska jag snart tappa upp ett varmt och skönt bad - härligt!

Bubblor ska det bli också.

Jag är en sån person som alltid fryser,

så det ska bli jättemysigt nu i vinter att kunna lägga sig

i ett stort härligt bubbelbadkar på kvällarna.

Det är ju faktiskt inte så längesedan som vi satte in badkaret!

För några månader sedan såg våran källare för j*vlig ut måste jag säga! Mörkt, grön helteckningsmatta, ickefungerande badrum,

en bastu fylld med skit, you name it.

Nu däremot, är det jättefräscht!

Vi har rivit ut hela bottenvåningen, lagt parkett, f

ixat vita väggar, satt upp spottar i taket,

skaffat ett giganstiskt badkar som

jag kan ligga rak i - och jag är ändå 176cm lång!

+ det bästa av allt! Vi har köpt en 52" plasma tv

och en sjukt bra ljudanläggning!

Jag <3 basen


Imorgon eller kanske lite senare ikväll ska ni få ett inlägg

om skillnaden med att bo i en lite större stad - typ göteborg,

mot att bo i en håla med 2000 invånare.


Här får ni en bild på våran båt!

Tagen samma dag som vi köpte den.

 Det är en Sun Seeker, 37 fot, gjord 89 uttagen 90.

Väldigt fräsch och i bra skick!

Vad tycker ni om den?

Är det något som ni skulle kunna tänka er att ha?

Av Alice Wahlström - 12 augusti 2009 13:36

Hej igen!

Förlåt att jag inte bloggade igårkväll,

men jag såg på världens bästa film!!

"En shopaholics bekännelser" Jag vet, den hade inte kommit ut än,

men man får ju vissa fördelar när ens familj äger en shellmack.

I alla fall så kommer den ju ut idag, så se den!

Verkligen den roligaste filmen på länge.

Jag satt och gapskrattade för mig själv.

Har ni några favoritfilmer, och varför gillar ni de så mycket? 

Ni vet ju att jag älskar kommentarer

så kommentera på nu! :D


Om ni är riktigt snälla och kommenterar mycket nu

så ska ni få ett helt inlägg med bilder på mig, inte bara nya.

Så kan ni få se hur jag har förändrats

genom åren, månaderna, veckorna och dagarna!

Tro mig, ser man en bild på mig från 2007 och

en nytagen från 2009 så kommer ni nog inte

tro att det är samma person faktiskt ^^


Nog om det, vad ska ni göra idag?

Jag ska i alla fall äta en macka så ort jag skrivit klart,

sen ska jag och pappa sticka ut med den stora båten.

Det ska bli mysigt, men lite läskigt

eftersom vi inte varit ute med den själva tidigare.

 Sen vet jag inte vad jag ska göra, förmodligen plugga,

borsta Enzo och träna lite med honom.


Jag vill väldigt gärna att ni skriver vad ni tycker att jag ska ta upp här på bloggen, för annars blir det lätt samma ämnen ur olika vinklar hela tiden.

 Men nu ska jag gå och äta mina macka! Men jag lovar er åtminstone ett inlägg till idag! 

Av Alice Wahlström - 11 augusti 2009 23:26

Jag är så trött på att allt ska påverkas av hur man ser ut!

Faktiskt, dagens samhälle är väldigt utseendefixerat.


Tjejer måste vara smala, ha långt välskött hår,

snyggt sminkade, finnar går fetbort,

gärna piercad navel mm.


 Killar ska helsta vara långa, vältranade

och ha snyggt hår.

Finns förmodligen mer saker även för killar

men eftersom jag är tjej har jag bättre

koll på den biten.













Pengar spelar också in ganska mycket,

om man läser om folks drömpartner,

så står nästan alltid rik/mycket pengar på den listan.

Liksom, jag tycker inte att pengar borde spela någon roll?

Blir man kär så blir man!

Spelar det någon roll ifall personen har mycket pengar eller inte?

Tydligen gör det det.

Kissie listade för ett tag sedan det hon söker i en kille.

 "1. Stoora muskler!
2. Pålitlig
3. Trogen
4. Stil
5. Ni ska lukta gott
6. Artig/trevlig
7. Ekonomiskt stabil
8. Eget boende (hihi)
9. Bil..?"


Men det är ju bra, man ska sikta högt.

Man får väl dock hoppas på att de killar som uppfyller

de kraven inte har Alexandra som drömtjej.

Nej, Kissie är verkligen inte en av mina favoritbloggare, hon är väldigt ytlig! Även fast hon säger att Kissie är hennes alterego så tror inte jag att hon är så himla olik det i verkligheten..


Nä, jag läser då mycket hellre Stina-Lee's blogg!

Hon skriver bra och är inte alls lika ytlig som

många andra kända bloggare är.

Sen finns det även många andra bra bloggar,

även fast dom inte är så kända.

Jag bloggar verkligen inte för att bli känd!

Nej, jag tycker bara att det är kul att skriva :)



Här får ni ett av Kissie's videoinlägg av mig!



Av Alice Wahlström - 11 augusti 2009 18:06

Tjenixen!

Idag har jag och pappa varit i Uddevalla och på Torp.

Han skulle köpa något till båten och jag förljde med som sällskap.

Jag kollade även efter ett utställningskoppel till Enzo,

hittade tyvärr inget snyggt "/


Jag tycker om att åka bil, det har jag alltid gjort.

Speciellt långa turer.

Är det någon mer än jag som gillar det?

Jag har ingen aninging om varför jag gillar det,

jag bara gör det.

Jag sover faktiskt väldigt bra i bilen också,

blir väldigt avslappnad av att bara sitta där

och lyssna på musik och titta ut.


Nu ska jag strax gå ut och träna lite agility med Enzo :)

Ni vet, man hoppar hinder och så med hunden ^^

Funderar även på om jag skulle försöka lära in

ett litet freestyle pogram någon dag också?

Det skulle vara kul :)


Idag har jag haft på mig mina nya snygga jeans!

I love them! De är ett par ljusa stuprörsjeans med lite hål.

Idag var de dock nytvättade och lite väl svåra att knäppa ^^

Till det hade jag en väldigt snygg t-shirt,

ingen vanlig tråkig modell, men det är väldigt svårt att förklara.

Jag hade som vanligt mina lacoste till det,

måste verkligen köpa ett par nya snart!


På tal om skor så köper jag nästan alltid det

tillsammans med pappa,

går liksom inte att göra det med mamma.

Pappa och jag har samma shoppingteknik,

hittar vi något vi vill ha så köper vi det med en gång!

Mamma är mer typen som hittar nått hon verkligen gillar,

men fortsätter leta för man kan ju alltid hitta något bättre.



På senaste tiden har jag funderat väldigt mycket

över på vilken skola jag vill gå.

Har en ganska bestämd uppfattning om på vilka

skolor jag kan tänka mig att gå!

Jag har även kommit på att på de skolor

jag accepterat är det ganska höga intagningspoäng.

Så jag måste verkligen plugga i år!

Jag vill inte ha mindre än 280  poäng,

vilket betyder att jag måste höja mig i rätt många ämnen!

Usch, jag får ångest bara jag tänker på skolan...

Jag vill att det ska vara sommarlov jämt!

Men samtidigt ska det bli rätt så kul att

få träffa alla kompisar igen :)


Nu måste jag gå men jag bloggar mer sen!



Av Alice Wahlström - 10 augusti 2009 22:35

Halloo ^^ Nu är jag hemma igen :) Lionelle är med mig, hon sover här inatt.

Vi har precis ätit hemmagjord cockosglass, det var sådär "/

Runt halv 9 tiden körde pappa upp mig och Enzo till Lellis i askum så att vi gick därifrån :) 5.5 km ^^ Det är mysigt att gå tillsammans med nån, men det började åska ocvh jag hatar det!

I alla fall, så sitter jag har och bloggar och hon kollar på tv just nu.


Jag tänkte även göra som alla andra, köra lite hiss och diss ^^

  Alice dissar:  

  • Dåligt väder
  • Att sommaren snart är slut
  • Att alla sommargäster har åkt hem nu
  • Att skolan börjar snart
  • Att sommarjobbet är slut så att man inte får pengar.
  • saltvatten i håret

  Alice hissar:

  •  Bra väder
  • Den 25 varje månad under sommaren! (lön :D)
  • SNygga kläder
  • Bra kompisar
  • Vattenskotrar
  • Att vi börjar skolan den 24 istället för 17!
Av Alice Wahlström - 10 augusti 2009 17:31

Tjenixen!

Efterssom jag nyligen piercade mig så tycker jag att det är rätt intressant att se vad folk egentligen tycker om piercings. Mina föräldrar tycker ju inte att det är speciellt snyggt, men de accepterar att det är min kropp och att jag tycker att det är snyggt.

Jag tror ändå att piercings är ganska accepterade av de flesta, i alla fall om man bara har en. Egentligen borde det vara självklart att alla ska få se ut som de vill utan att andra ska lägga sig i. Eller hur?

Man får se ut som man vill! Jag bryr mig i alla fall inte om hurvida folk har piercings eller inte. Alla snackar ju om att det är insidan som räknas, ändå ser vissa personer ner på folk som har piercings.

Jag är inte den som tar åt mig av kommentarer, men innan jag piercade mig så sa min mammas kompis att hon skulle göra allt för att hindra att jag skulle få pierca mig. Då blev jag faktiskt riktigt arg! Jag menar, hon ska väl inte lägga sig i mitt liv? Hon är ju inte min mamma lixom.

Men jaja, hon kunde inte hindra mig :)

Men som sagt, alla får se ut som de vill och det borde vara en självklarhet för alla!





Av Alice Wahlström - 10 augusti 2009 15:26

Hej allihop! Nu har jag skaffat en ny blogg då, tyckte det blev för jobbigt med blogg.se.

Idag har jag inte gjort så mycket, mest sovit faktiskt. Har även anmält Enzo till en utställning!! Nervöst är det.

Den 19/9 blir alltså våran första utställning, den är inofficiell och går av stapeln i Partille!

Så nu blir det pälsvård varje dag fram till dess ^^


För ungefär 2 timmar sedan träffade jag Emma och Cornelia, vi gjorde inte så mycket. Efter en stund träffade vi även Kristoffer, Gustav, Eddie, Axel, Erik, Kristoffer och Måns :) Sen gick jag hem.

Ikväll blir det nog inte så mycket, förmodligen ska jag se på de tre första Harry Potter filmerna :)


Dagens:

Kläder: Mjukisbyxor, linne och svea-tröjan ^^

Skönt att bara få ha lite slappa och

halvfula kläder på sig ibland :)


 Humör: Helt okej faktiskt, gillar inte vädret bara.

Och just p.g.a vädret kan man

ju bli på lite dåligt humör.. :P


Person: Måste nog vara Andre ^^

En väldigt snäll och rolig person som

jag hoppas på att få träffa snart :)


Låt: Halo är väldigt fin tycker jag :)

Får mig att tänka på Martin och Lindas bröllop

som nog var det roligaste och

finaste brölloper någonsin!


Saknad: Alla sommargästerna.. Hur ska jag kunna leva utan er?

Ett helt år kvar tills ni kommer igen,

saknar er redan.

Johan, Calle, Oscar, Marcus,

Emma, Eddie, Kristoffer mfl.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards