AliceIsabelle - My life and my problemes

Alla inlägg under oktober 2009

Av Alice Wahlström - 6 oktober 2009 20:16

Gaah, jag är sjukt uttråkad. Jag är inne på msn och Andre klagar på att jag e dryg och nån ful liten mupp som säger att han är 19 men ser ut som 14 drygar sig och vill att jag ska fråga honom någon mattefråga från matte e. Jag får typ damp?

Jaja skitsamma, det blev tyvärr ingen fotoshoot idag p.g.a regn och blåst! Blir kanske till helgen förhoppningsvis :)

Jag gillar ju att bli fotograferad och Lellis är faktiskt duktig. Gillade de flesta bilderna som togs på kyrkogården.


Idag har jag praot på Hunneboskolan. Det var väl helt okej, men jobbigt.



Haha jag glömde av att jag hade börjat skriva ett inlägg,

jag kollade på andra avenyn och sen lämnade jag av Lellis

så kommer jag hem och sätter mig vid datorn och efter en stund

inser jag att det finns en "bloggplatsen" flik.

Så nu fortsatte jag att blogga!

Men jag är väldigt trött nu, klockan är typ 11 så jag ska faktiskt gå och lägga mig.

Hörs imorgon bitches <3

Av Alice Wahlström - 5 oktober 2009 21:46

Hej igen allihop! Alice is back in town. Sadface :( :P

Hoppas vi är tillbaka i göteborg snart igen!

Jag köpte ett par assnygga jeans igår! Och en jättemysig svart, lång och varm tröja :)

+ ett par svarta mjukisbyxor ^^

Lellis fick köpt ett par jättefina jeans, två snygga tröjor och ett par skor! :)


Idag var vi på gymnasiemässan då! Det var faktiskt mysigt. Vi fick en himla massa broschyrer och information om många olika skolor. Jag blev mer intresserad av Vittra och LM Engström, de andra ligger kvar på samma. Jag får åka på deras öppet hus och sånt innan jag bestämmer mig!

I plusgymnasiets monter träffade jag och mamma en vi känner! Hon är svenskalärare och undevisar alla i datakunskap så om jag går där kommer jag förmodligen få ha henne i något ämne!

Hon är nog bra, tror jag.


Jag är typ trött just nu, ska duscha och sen lägga mig och läsa lite! Ska börja på den tredje Stieg Larsson boken.

Just det! Imorgon ska jag fota med Lellis så då blir det nya bilder här på bloggen! Men ni kommer inte få se många eftersom ni är så kassa på att kommentera!!


Sov gott alla underbara bloggläsare, puss puss  



Av Alice Wahlström - 2 oktober 2009 23:17


Bäst, eller hur? :D

Av Alice Wahlström - 2 oktober 2009 22:50

Tänkte bara säga att jag inte kommer kunna blogga något mer fören kanske på måndag kväll. Jag och Lionelle åker till göteborg imorgon och har ingen dator där, kommer hem måndag kväll.

Vi ska bo i min mormor och morfars lägenhet, helt ensamma för första gången och det ska bli skitkul!

Rätt så skönt att slippa bo hos farmor, inget illa mot henne! Absolut inte. Min farmor e världens bästa :) Vi får alltid bo hos henne om vi vill. Men lägenheten ligger närmare stan och det är ju alltid kul att inte ha någon vuxen som ser efter en.

Det kommer nog bli mysigt i alla fall, äta massa godis och onyttigheter ^^ Kanske gå på bio, ja vi får se vad vi hittar på. Det ska i alla fall bli kul att se om vi vågar gå ner till stan :P


Ikväll har jag bara läst och kollat på tv typ. Rätt så mysigt att ta det lugnt :)

Imorgon blir det då som sagt att gå upp vid 11, packa, träffa Lellis vid 12, ut och gå med Enzo och sen åka! 

Kul ska det bli!


Nej, nu ska jag sluta blogga för idag. Puss och kram alla bloggläsare!

Av Alice Wahlström - 1 oktober 2009 23:15

Här ska ni få lite fakta om min hund tänkte jag!

Enzo, som egentligen heter Chrisdale's Strolling Magic, är en Shetland Sheepdogg (Sheltie) på ca 2,5 år.

Han är av färgen sobel och är från kenneln Chrisdale i Gnesta, lite utanför stockholm.

Han har en väldigt fin stamtavla, något vi inte visste när vi köpte honom. Vi brydde oss inte så mycket om det då, de enda jag ville var att få en hund.

Men nu, drygt två år senare, visar det sig att det var bra att vi råkade köpa en hund med grym stamtavla!


Enzo är en väldigt smart hund, lär sig i stort sätt allt man försöker lära honom väldigt snabbt. Men ibland är han faktiskt väldigt korkad ^^ I fall jag ska lära honom ett nytt trick, och han inte riktigt förstår vad han ska göra så testar han precis allt han kan! Vilket är väldigt mycket. Allt från att hoppa upp och pussa mig till att lägga sig ner och krypa till att försöka göra high five mm.


Vi har gått ett antal olika kurser, free style och agility är väl det roligaste. Free style är kul på träningsnivå just nu, men om jag skulle vilja börja tävla så krävs det nog några kurser till.

Det absolut bästa Enzo vet, är nog att träna agility! Vi har ett antal hinder ståendes på gräsmattan, och varje gång vi går ut i trädgården så hoppar han frivilligt, utan att jag sagt något, över de. 


Under hela tiden vi haft Enzo så har jag hela tiden tänkt på att ställa ut honom, men det blev aldrig av. Fören den 19 september detta året! Det gick jättebra, Enzo blev BIM (bäst i motsatt kön) och skulle vunnit om han hade haft lite lägre svans när han sprang. Han fick jättebra lovord och jag är väldigt nöjd!


När Enzo är leksugen så hämtar han oftast något av sina små gosedjur (nej, han gillar inte riktigt vanliga hundleksaker, vanliga gosedjur för barn gillar han bäst), hans nyaste är råttan från IKEA! Han har haft en likadan men den gick snabbt sönder. De flesta av hans leksaker är nu bara tyg, för han fullkomligt älskar att dra ur luddet ur gosedjuren.


Gud - nu börjar jag få skrivkramp.

 

Något mer att säga om Enzo? Jag tror faktiskt inte det, i alla fall inget jag kommer på just nu.

Undrar om det ens var någon som orkade läsa det där?

Tror inte det ^^

Men de som gillar hundar och är intresserade har nog inget emot detta, ni andra får väl bara strunta i att läsa de helt enkelt.


Jag behöver väl inte säga att Enzo betyder mycket för mig? Han är typ som det syskon jag aldrig fick.

Ni som känner mig vet att han nästan alltid är med mig, och kan intyga att jag älskar honom!

Eller hur Lellis och Emma? :P

 

Avslutar med en fin bild på honom, lovar att det blir fler!

 

  

Av Alice Wahlström - 1 oktober 2009 22:57

Hårförlängningen är borta nu!! 

Orkade inte med den längre så tog ut den. Men var lugna ni

som gillar mig i långt hår. Den kommer på igen till våren!

Av Alice Wahlström - 1 oktober 2009 22:26

Jag måste faktiskt be om ursäkt! :o

Inlägget gick tydligen inte att se :S Men nu ska det vara fixat! Är det det?


Gud vad jag är trött idag. Jag har varit väldigt trött senaste tiden, undrar vad det kan bero på? Hmm...

Idag har jag i alla fall varit i skolan, sen till den nya fräscha vårdcentralen i hunnebo och bokat tid! Mina örhängen är ju inflammerade :(

Så jag ska dit imorgon klockan 3.


När jag kom hem hade mamma städat mitt rum ^^ Happy face.

Väldigt fint är det nu måste jag säga :)

Ska bara försöka hålla det såhär denna gången :P


På lördag åker jag och Lellis ner till göteborg, ska förmodligen sova ensamma i lägenheten :D

Stort +!

Det hamnar på Hiss-listan!

Och Inger Hellsing längst ner på Diss-listan!

Usch!!


Imorgon har jag två prov, kan inget av de typ.

Blä på det.

Men! Idag på NO'n gick det jättebra :D Stig sa att om jag fortsätter såhär kan jag få MVG!! Very happy face!!


Nej men nu ska jag sluta blogga och läsa lite istället.

Puss och kram alla kära bloggläsare :)

Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards