AliceIsabelle - My life and my problemes

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Är du rätt person för att ha en hund?

Av Alice Wahlström - 14 mars 2010 17:45

För det första, är du koncekvent?

Det är det det hela handlar om.


Om man vill ha en hund som lyssnar på en och inte är agressiv osv så måste man hela tiden vara bestämd och koncekvent.

Hunden ska inte vara rädd för dig men den måste ha respekt!


Jag har träffat på hundar som jag tycker synd om eftersom de inte vet hur man ska uppföra sig. De är aggressiva och ungarna som leker med dem tror att det är på lek när det i själva verkat inte alls är det.

Ägarna förstår inte hur allvarligt det faktiskt är

att en hund är aggressiv mot barn.

Jag blir ärligt talat chockad...

Det är hemskt!

Tänk så många hundar som måste avlivas pga ägarnas okunnande?

Jag vill bara adoptera alla sånna hundar...


Nej, jag tycker att man ska börja med en liten och lätt hund,

alltså ingen terrier.

Det är på det sättet man lär sig, och små hundar

är så himla mycket lättare att vara koncekvent mot.


Om man vill ha en bra familjehund rekommenderar jag starkt

vallhundar eftersom de passar bra i familjer.

Dock inte 12 personers familjer kanske eftersom

det blir lite väl mycket att hålla koll på för hunden

 men i vanliga mindre familjer funkar t.ex Sheltie's utmärkt!


Känner man att man nog har gett sig in på något för svårt

så tycker inte jag att man ska ge upp bara sådär.

Man måste ju kämpa lite!


Jag tycker ärligt talat att det borde vara lag på

 att man ska genomföra en valpkurs med alla sina hundar.

Då hade det varit väldigt många hundar som

hade kunnat ha ett mycket bättre liv.


Jaja, det är mina åsikter! :)




 
 
Linnea

Linnea

14 mars 2010 17:29

fin blogg:)

http://linneano.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Wahlström - 8 augusti 2010 22:15

nu packar jag, flyttar imorgon!  

Av Alice Wahlström - 20 maj 2010 21:53

DUSCHEN, HERE I COME! :D

Av Alice Wahlström - 20 maj 2010 20:15


  

Av Alice Wahlström - 20 maj 2010 14:34

Tjaa bloggen! Sitter här i det åskande Hunnebostrand. Jag är ganska neutral mot åska, är inte rädd men gillar det inte heller.   Idag ska jag nog videoblogga hade jag tänkt! vad tcker ni om filmen jag laddade upp föresten? Visst är den grym...

Av Alice Wahlström - 20 maj 2010 00:05

Min video är grym, eller hur? :) Har typ tråkigt så sitter och gör filmer istället :) ...

Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards