AliceIsabelle - My life and my problemes

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Alice Wahlström - 3 november 2009 20:34

Jag har ingenting att göra förutom att chatta me Daniel så jag tänkte skriva lite sminktips, för ögon idag!

Detta har jag lärt mig själv och med lite tips av internet och tidningar och sånt med det mesta har jag lärt mig själv.


Vardag:

Välj ut en eller två färger som passar till din ögonfärg.

Till exempel har man blåa ögon som jag passar silver och grått bra.

Börja med att lägga den silvriga över hela ögonlocket nästan upp till ögonbrynet. Inte för tjockt lager, det ska bara skimra lite.

Sedan tar man den gråa och lägger upp till globlinjen och lite ut mot yttre ögonvrån. Använd penslar och sudda ordentligt för att få en snygg övergång.

Sedan kan du välja om man vill använda eyeliner, i så fall kan man lägga den ovanpå skuggan.

Använd även en kajalpenna och lägg på insidan av nedre fransraden, inte ända in till ögonvrån.

Sedan mascara såklart, om jag vill ha focus på ögonen använder jag mycket mascara.

Känner man inte för att lägga skuggor och så till vardags funkar det med bara eyeliner och kajal.


Om det är en festsminkning man ska göra kan man göra likadant som första, fast man använder en skugga till, i detta fallet svart.

Den lägger man i yttre ögonvrån , lite uppåt. Svårt att förklara, ska ta bild imorgon kanske?

Man kan om man vill använda en glittrig skugga och lägga upp till globlinjen och lite under, men färgerna innan ska synas ordentligt. Det ska bara skimra lite. Detta funkar jättebra på t.ex nyårsafton då man är ute och så.

Till denna sminkningen har jag alltid väldigt mycket mascara, det finns många bra men jag gillar de med lite tjockare borste. 


Jag brukar inte använda speciellt dyra sminkprodukter, för mig räcker det faktiskt med saker man kan köpa på H&M och Åhlens. Okej, det kanske inte är det bästa men jag ska inte på någon oscarsgala licksom.

Även penslar och sånt köper jag på typ H&M.


Jag är verkligen ingen expert men får ofta höra att mina sminkningar är snygga.

Det är ganska stor skillnad på mig till fest och till vardags eftersom jag till vardags nästan bara använder kajal och mascara medans till fest så sminkar jag alltid ögonen ganska hårt. Jag gillar inte att lägga för mycket fokus på läpparna eftersom jag har min piercing som drar ganska mycket uppmärksamhet den med.


Kommentera gärna om detta var kul?





Av Alice Wahlström - 3 november 2009 17:25

Idag är det den tredje november. Herregud vad fort detta året har gått fort.

Tänkte skriva en liten sammanfattning, mest för min egen skull men vissa av er är säkert intresserade.

Obs, detta blir långt.


I alla fall, i början av detta året så var jag tillsammans med Jimmy. Haha jag vet, vad tänkte jag med? Struntsamma det var jag i alla fall, och det var nog rätt bra för mig. Jag blev typ starkare. Det var väl inget direkt bra förhållande, han bodde 90 mil bort och han var väl inte direkt den trogna typen som håller sig från sex. Jag mådde rätt kasst i perioder beroende på honom. I mars, den 27 mars faktiskt, åkte jag upp till Åre för att träffa honom, det var väl helt okej där, han var ju typ min första "riktiga" pojkvän och jag trodde verkligen att jag var kär på riktigt. Vi busa la lite som alla andra och jag var förmodligen kass men man blir bättre ju mer man övar ^^

På söndag kväll åkte jag igen. Var typ glad kommer jag ihåg. En vecka innan jag åkte berättade han om en massa otroheter, men allt var redan bokat och klart så jag förlät han såklart, skulle en 14 årig tjej med kasst självförtroende dissa en kille hon gillar? - Nej skulle inte tro det va.

Några dagar efter att jag kommit hem råkade jag hitta Isas blogg. Haha då blev ja ganska ledsen eftersom hon tydligen också var tillsammans med Jimmy ^^

I alla fall så konfronterade jag och förlät och han looovade att göra slut och dissa henne och vi skulle träffas till sommaren och massa sånt.

Lita inte på killar som bor 90 mil bort.

Det är min åsikt i alla fall.

Jag hade kontakt med Jimmy fram till juni nångång, då bråkade vi och sa upp kontakten.

Det stämmer verkligen att killar är tre år omognare, och tjejer typ mer mogna än åldern för han uppförde sig inte som 17 i alla fall.

De som känner mig och var kompis med mig från mars till juni vet att det var rätt jobbigt för mig. Mådde typ psykiskt dåligt pga allt han gjorde. I fall han gjorde nått dumt (vilket hände rätt ofta) tog jag på mig skulden för det. Tack i alla fall till Dellan, Emma, Lellis mm. <3 Ni är och var verkligen bäst. Utan er skulle jag typ varit död. Hade verkligen självmordstankar ett tag. Men det blev även bättre av att prata med Michaela, kuratorn på sotenässkolan.


Sen kom sommaren, alltså sommaren 2009 var bäst. Blir svårt att slå den faktiskt.

I början av sommaren var jag mycket med Emma A och Emma W, och typ Kristoffer , Gustav, Rasmus, Björk och det gänget.

Typ två veckor in på sommarlovet var jag med Emma W en kväll, vi hade inget att göra och Jonathan Hansen föreslog att vi skulle komma bort till honom och hans polare som satt i en båt. Alltså det var riktigt bra att vi gick dit.

Shit vad roligt vi hade med det gänget sen. Johan, Oscar, Calle, Jonte, Måns, Kristoffer, jag, Emma och Emma.

Oftast var det bara jag, Emma W, Johan och Oscar.

Vi åkte båt, såg på film, va ute och asså gjorde så himla mycket.

Emma och Johan blev tillsammans, typ sötaste paret.

Johan - stockholmaren från lidingö och emma - göteborgaren från påvelund

Vi var med det gänget i stort sätt hela sommaren och det var jättekul, sen så började skolan och alla hade åkt hem.

Det är då den dåliga årstiden börjar.

Jag började 9an och det var rätt okej, en hel del prov och så men det blir väl värre antar jag.

Emma och Johan gjorde slut, tråkigt men det visste man ju att det skulle hända.

Jag började bråka med Johan och det var inte så kul, men får väl hoppas att det kanske löser sig till sommaren?

Annars så spelar det inte så stor roll.


Helt plötsligt blev det oktober och höstlov, jag var i göteborg rätt mycket och träffade Daniel de första gångerna.

Vårat första strul var mysigt ^^

Mitt inne på kompassen.

På onsdagen följde Daniel med mig hem och sov hos mig, verkligen grymt mysig dag älsk <3


Nu är lovet slut, jag är sjuk och det är redan november. Inte klokt..

Helt sjukt vad detta året har gått fort.

I alla fall så är jag tillsammans med Daniel och jag ser fram emot fredag då vi får träffas igen :)


Snart är det december och jul och nyår. Hoppas det blir mysigt. Alltså jag kan inte fatta att tiden gått så fort, det är snart 2010. Helt seriöst. Kan ni fatta det? Är det bara mitt år som gått alldeles för fort ?

Jag blir fan 16 nästa år!

Kan ni fatta det? Jag, 16 år. HAHA får övningsköra.

I och för sig fyller jag inte förens i juli men ändå :P

Snart ska jag söka till gymnasier också. Jag kommer aldrig kunna välja.


Jag måste typ säga tack till alla som varit med och påverkat mitt år. Till och med JImmy. Kan inte direkt påstå att jag gillar dig, det du gjorde var alldelles för fel. Men utan dig hade jag inte varit den jag är typ.

Ni andra - jag älskar er <3 Utan er hade jag heller inte varit den jag är nu.


Detta blev väldigt långt men det har hänt så mycket detta året. Kommentera hjärna hur erat år varit bitches <3


Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards