AliceIsabelle - My life and my problemes

Alla inlägg under december 2009

Av Alice Wahlström - 29 december 2009 13:04

Jag lovade ju att skriva lite om kärlek och känslor och så.

Jag tycker att alla känslor hänger ihop på något sätt.

Man kan ju vara både glad och ledsen samtidigt typ, på nått konstigt sätt.

Jag vet inte hur allt hänger samman men jag tror att det är så.


Som kärlek, jag tror att jag har ganska lätt för att tro att jag är kär, men sen inser jag att jag bara typ tyckte om personen. Så var det med både Jimmy och Daniel, eller ah, Daniel trodde jag väl inte direkt att jag var kär i heller. Men jag insåg i alla fall när det tog slut att det var väldigt lätt att komma över honom :)

Men jimmy så trodde jag verkligen att jag var kär. Men shit, hur gammal var jag då? Jag visste ju fan inte vad kärlek var. Det vet jag nog inte nu heller egentligen, men det tar inte två dagar att komma över sitt livs stora kärlek.

I alla fall så ångrar jag inte att jag har varit tillsammans med dem jag har varit tillsammans med. Faktiskt, för det har lixom gjort mig till den jag är.

Så även om jag var ledsen när jag sa upp kontakten med JImmy i våras så ångrar jag inte det heller. För det har också påverkat mig och jag tror att jag har blivit lite starkare kanske?

Är i alla fall glad att vi har kontakt igen :) Du har hjälpt mig faktiskt och jag hoppas jag gjort det samma för dig.


Jaja, nu finns det nog inte så mycket att säga om den saken, nu har ni förhoppningsvis fått svar på några frågor i alla fall ^^

Kisses bitches <3

Av Alice Wahlström - 28 december 2009 19:11

Hej :) Tänkte bara säga att Jag och Jossan färgade Emmas hår. Jag skrev ett jättelångt inlägg men det försvann så jag skriver mer när jag kommer hem.




                                                                              


Av Alice Wahlström - 28 december 2009 13:20

Jag tänkte skriva om typ kärlek och sånt någon dag :) Och om varför jag ska vara singel ett tag.


Så glömmer jag det får ni påminna mig bitches <3

Av Alice Wahlström - 28 december 2009 13:17

Nu sitter jag här vid Emmas lilla dator igen och skriver.

Jag har precis gjortm ig iordning, och emma håller fortfarande på.

Dagens dresscode är vita leggins och en svart långärmad tunika :)


Jag typ var påväg att få en vagen i ögat igår!

Men jag läste lite på internet och gjorde som det stog och imorse vcar den borta!! :D

Woho ^^


Nu är det snart nyår så jag måste hitta min klänning, även fast jag inte vet vart vi ska vara >.< Jaja, någonstans lär det ju bli :)

Men nu ska vi nog gå snart så byee bitches <3

Av Alice Wahlström - 28 december 2009 00:50

Helluuu bloggen!

Nu sitter jag här hemma hos Emma och nattbloggar medans hon badar.

Idag har jag inte gjort så mycket, somnade som sagt väldigt sent igår, närmare 6-7 tror jag och därför sov jag länge idag.

Lite senare träffade jag Emma och åkte med dem ner till göteborg! Så här är jag nu :)

Vi träffade hennes bf och några till sen var vi typ bara hemma.


Imorgon blir det in till stan och shoppa!!! Sen kanske bio på kvällen :)

Jag ska köpa ett par jeans och en klänning tänkte jag!

Jeansen först xD


Nu tänkte jag sluta blogga faktiskt ^^ Hörs mer senare idag bitches <3

Av Alice Wahlström - 27 december 2009 14:42

Igår var kanske inte den bästa dagen i mitt liv.

Ganska jobbig var den faktiskt mot slutet.

Vet inte hur jag hade klarat av timmarna

mellan 2 och 4 utan Jimmy.

Tack för att jag kan prata med dig igen och

att vi typ lagt allt bakom oss <3

Detta är vårat beslut så lägg er inte i.

 

Även tack till Joel som lugnade ner mig lite

med hjälp och stöd på sms <3


Av Alice Wahlström - 25 december 2009 21:12

Dagen efter julafton idag då. Hur känns det?

För mig känns det bra faktiskt.

När jag var liten både hatade jag och älskade denna dagen.

Hatade för då visste man att det var ett år kvar till julafton igen,

och älskade för då hade man faktiskt tid att använda sina nya grejer!

Våran släkt har ju en tradition att alltid

äta kalkon på juldagen och fira min morbror som fyller år.


Jag ska föra över bilderna jag tog idag till datorn

snart så då ska ni få se min morbrors nya hund :)

Så söt är han.


Just nu sitter jag bara och lyssnar

på musik ochchattar lite.

Smsar även med sötaste.

Har nyss noppat ögonbrynen litegrann

och ska snart in i duschen och tvätta håret

och raka mig tänkte jag.

Alltid nice att vara fräsch!


Ska ju som träffa Chris imorgon, och det ska bli kul! :)

Tänkte ta med mig kameran så ni kanske får se på lite kort.

Vad ska vi göra då?

Jo först ska vi åka in till uddevalla där han bor.

Jag hoppar på tåget i munkedal

och då sitter han förhoppningsvis där :P

Sen ska vi kollapå lite kläder till mig,

typ jeans och klänningar.

Sen ska vi väl som hem till honom

och jag vet inte vad vi ska göra där ^^

Haha xD Det där lät lite fel ;)


Imorgon kommer även mordmodligen

mina småkusiner Linnéa och Lovisa upp

tillsammans med deras föräldrar,

alltså min morbror Jonas och hans fru Johanna :)


Jag ska som försöka sticka ut och fota lite någon dag,

typ Enzo och lite annat.

Får dra med mig någon så blir det roligare :)


Jag fick ju faktiskt ett presentkort på kicks

så det tänkte jag handla upp imorgon!

Har skrivit upp lite vad jag vill ha.


Foundation + pensel 

Ögonskuggspenslar stor + liten

Suddapplikator

Volymmascara

Lösögonfransar + lim

Lösnaglar

Dag/nattcremé

Serum

Primer

 

Har ni några speciella märken ni brukar köpa smink från?

Själv köper ja från väldigt olika märken.

Bryr mig själv inte speciellt mycket om

det är dyrt eller billigt så länge det är bra.



Jag känner att jag måste boka klipptid snart,

 men det får mamma betala.

Måste fixa min lugg innan nyår!

Ska snart börja använda mina clips lite mer och 

senare i vår även sätta i mina riktiga extensions

så då kan jag lova er att det blir photoshoots ;)

Så ni har ju som lite att se fram emot!


Just nu bespar jag er några bilder

eftersom jag ser lagom skabbig ut redan ^^

Får som försöka fixa mig lite tills imorgon

så inte Chris svimmar eller något.

Haha, nejdå han får ta mig som jag är eller inte alls :)

Man ska inte hålla på och ändra sig för sina killar.

Som mitt ex Daniel, klagade på i stort sett allt jag gjorde

och det var därför jag gjorde slut

och det är jag faktiskt glad för nu!

Dock känner man ju sig som lite elak men det är smällar man får ta.

Jag står fast vid att man varken ska förändra sig

eller stå ut med vad som helst.

Även om man är kär så ska man inte göra det.

En grej jag inte gillar med mig själv är att jag alltid tror att jag är kär.

Det har jag gjort med mina senaste boyfriends.

Hoppas det inte blir samma nu men det tror jag faktiskt inte.


Jag har inte känt dig alls länge men

du är typ perfekt för mig.

Passar mig verkligen bra personlighetsmässigt

och är typ massa söt.


Nej, nu ska jag inte avslöja för mycket.

Nu ska jag istället prata om hur jag vill att min klänning ska se ut.


Jag har tänkt mig något kort, som sitter tight.

Gärna axelbandlöst för det gillar jag.

Svart, silver eller blått tror jag nog det blir.

Men man vet aldrig ^^

Sen måste jag bara hitta något att ha över,

för annars kommer jag frysa ihjäl.

Har några koftor men det är inte så snyggt.

Till den klänningen jag köper ska jag ha nylonbyxor

och mina väldigt höga platåskor med remmar!

Eller kanske mina lårhöga svarta med stillettklack och inbyggd platå?

Beror på hur klänningen ser ut!

Jag gillar både ganska neutrala klänningar

och sånna med mycket glitter och paljetter.

För har man en neutral får man lov att ta i

med mycket accesoarer som halsband och sånt,

men har man en klänning med typ paljetter behövs ju inte sånt

för då drar man mycket uppmärksammhet till sig ändå.

Men jag tror nog att det blir något ganska

neutralt ändå för då passar min kavaj jättebra till som jacka!

Har ni något förslag på var jag kan hitta någon

snygg klänning så kommentera eller skriv i gästboken!

Av Alice Wahlström - 24 december 2009 22:29

Det är fortfarnade julafton, men inte så länge till.

Dagen man sett fram emot i ungefär 6 månader är över.

Undrar egentligen varför man ser fram emot julen så mycket?

Lixom, jag får ju det jag behöver under året så på jul och födelsedag blir det typ bara grejer jag vill ha.

Som alla säger, jag är väldigt svår att köpa grejer till, för jag har typ allt

Bästa presenterna idag var mina högtalare som är riktigt snygga och sjukt bra! Men även ett presentkort på kicks för 500 som jag fick av mina kusiner! Blev riktigt glad :)

Så det bästa man kan köpa till mig är presentkort, eller om jag får pengar eller verkligen köper något jag själv pekat ut.


Sen tycker jag om julen för allt är så mysigt.

Jag förknippar alltid jul med lov, snö, paket, tomten och god mat :)

Nu för tiden är det knappt något som stämemr in men det är ändå jul.


Nu får man i alla fall se fram emot nyår! Dock har jag ingen aning om vad jag ska göra men det löser sig :)

Ska snart köpa klänning och eventuellt ett handsmycke!

Tänkte mig att Chris skulle få vara med och välja kläder, jag ska då köpa en klänning och ett par jeans :)


Dagens moment; är helt klart att jag dygna

och var vaken när mamma gick upp.

Dagens person; är Chris. Så otroligt söt och typ väldigt massa snäll ^^

Verkligen asbra :)

Dagens humör; har varit ganska så bra faktiskt. Väldigt trött imorse dock.

Dagens paket; är högtalarna, så himla bra!

Dagens sämsta; är att jag inte fick så mycekt grejer faktiskt.

I och för sig fick jag ju massa pengar och så men ändå ;)

Dagens sötnos; är Kastro, min morbrors lilla valp. Fast han får nog dela platsen med Chris :)

Dagens outfit; är nylonbyxo från typ H&M, en vi, kort, axelbandslös klänning från Bik Bok, en svart bolero med trekvartärm från Bennetton och mina bruna knähöga stövlar från typ Din Sko :)

Dagens låtar; är allt med mycket bas xD

Presentation


What doesn't kill you makes you stronger...
And ey, I'm strong

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 -12
 13-15
 16-18
 19-25
 26+

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards